ČASOVNI NAČRT
Pri predmetu glasba bodo dijaki ocenjeni pisno in ustno v skladu s Pravilnikom o ocenjevanju znanja v srednjih šolah in veljavnim učnim načrtom. V vsakem polletju bodo pridobili eno pisno oceno in najmanj eno ustno oceno v šolskem letu. Datumi ocenjevanj bodo objavljeni 14 dni po začetku ocenjevalnega obdobja.
OBLIKE IN NAČINI PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA
- USTNO PREVERJANJE IN OCENJEVANJE ( vprašanja s katerimi preverjamo uporabo znanja, analizo, vrednotenje)
- OCENJEVANJE PISNIH IZDELKOV (zlasti testi poslušanja)
KRITERIJI ZA PISNO OCENJEVANJE:
Nezadostno (1) 0 – 49 %
Zadostno (2) 50 – 61 %
Dobro (3) 62 – 74 %
Prav dobro (4) 75 – 87 %
Odlično (5) 88 – 100%
Dijak, ki je bil ocenjen »nezadostno« mora pisno oceno popraviti, sicer je ob koncu šolskega leta ocenjen negativno.
KRITERIJI ZA USTNO OCENJEVANJE:
- Za oceno zadostno (2) mora dijak pokazati prepoznavo, ponovitev in deloma razumevanje snovi.
- Za oceno dobro (3) mora dijak obvladati prepoznavo, ponovitev, razumevanje učne snovi in delno uporabo učne snovi.
- Za oceno prav dobro (4) mora dijak obvladati prepoznavo, ponovitev, uporabo, analizo učne snovi.
- Za oceno odlično (5) dijak (poleg že omenjenega) obvlada še sintezo in vrednotenje učne snovi.
Dijak, ki je bil ocenjen negativno pri ustnem ocenjevanju mora oceno popraviti, sicer je ob koncu šolskega leta zaključena ocena negativna.
Pridobivanje ocen (v splošnih in športnih oddelkih ) bo potekalo samo pri izvajalcu pouka glasbe. Drugačni dogovori so mogoči, vendar veljajo le v pisni obliki med dijakom in profesorjem glasbe.
Izvajanje pouka glasbe kot OIV bo potekalo za vse dijake enako, nadomestne dejavnosti za pouk glasbe, ki se izvaja kot OIV pa izključno po vnaprejšnjem pisnem dogovoru tako po vsebini kot obliki.
V športnih oddelkih je ustno ocenjevanje napovedano. Če dijak ne upošteva šolskih pravil, izgubi možnost napovedanega ocenjevanja.
ROKI ZA OCENJEVANJE ZNANJA IN PRAVILA ZA POPRAVLJANJE OCEN
Dijaki imajo poleg rednega roka možnost ocenjevanja znanja v času pridobivanja oziroma popravljanja ocen: december, januar, junij. Če dijak ni bil prisoten pri pisnem ocenjevanju, mu datum za ocenjevanje določi učitelj, če ni bilo drugače pisno dogovorjeno. Če se dijak izogiba napovedanemu ustnemu ocenjevanju in se ne opraviči, izgubi možnost napovedanega ocenjevanja. Oceno pridobi, ko to določi učitelj.
V primeru opravičljivih razlogov in zaradi individualnih posebnosti dijaka je mogoča prilagoditev pravil pri ocenjevanju znanja. Dodatni rok za pridobivanje in popravljanje ocen se dodeli:
– dijakom, ki so odsotni zaradi športa (tekme, priprave ipd.). O tem presodi koordinator/ica.
– dijakom, ki ocene niso pridobili zaradi bolezni in so bili odsotni vsaj dva dni ali več, se dodeli dodatni rok: O tem presodi razrednik/razredničarka oziroma koordinatorici za dijake s posebnimi potrebami.
JAVNOST OCENJEVANJA
Merila in kriteriji ocenjevanja so objavljeni na spletni strani šole, dijakom so predstavljeni prvo-uvodno uro pri predmetu glasba v šolskem letu.
KONČNA OCENA
Končno oceno pri predmetu ob zaključku pouka v šolskem letu določi učitelj. Pri tem upošteva dijakov napredek, prizadevnost, delavnost in samostojnost, individualne posebnosti dijakov, upošteva in spoštuje tudi njihovo različnost. Na podlagi UN učitelj obravnava dosežke dijakov avtonomno in temu prilagodi oceno.
Pogoj za zaključevanje ocene je najmanj ena ocena iz ustnega ocenjevanja znanja in dve oceni iz pisnega ocenjevanja znanja. Vse ocene morajo biti pozitivne, sicer se dijaku zaključi ocena »negativno«. Če dijaku manjka ena od ocen, se mu zaključi »neocenjeno«.
POPRAVNI IZPIT
Popravni izpit zajema pregled znanja celoletne učne snovi. Opravlja se ustno.
Ljubljana, 18. 8. 2023
Mojca Kramar Gorinšek, prof.
MINIMALNI STANDARDI ZNANJA PRI POUKU GLASBE
Za doseganje minimalnih standardov znanja pri predmetu glasba učenci/dijaki:
- poznajo temeljne značilnosti zvočnih pojavov,
- poznajo in slušno razlikujejo izvajalska sredstva,
- poznajo osnove glasbenega zapisa,
- poznajo temeljne informacije o glasbeno-izraznih elementih in sredstvih;
- poznajo različne glasbene zvrsti in žanre ter jih razlikujejo,
- poznajo temeljne značilnosti glasbenega razvoja ter glasbeno sedanjost v svetovnem in slovenskem prostoru, poimenujejo stilna obdobja in jih časovno umestijo.