Pripravljeni govorni nastop MERILA
– pomenska sestava
nezadostno | zadostno MINIMALNI STANDARD | dobro | prav dobro | odlično |
dijak ni pripravil govornega nastopa, | ||||
govorni nastop ne ustreza besedilni vrsti, | besedilna vrsta je sicer ustrezna, | besedilna vrsta je ustrezna, | besedilna vrsta je ustrezna, | besedilna vrsta je ustrezna, |
razvijanje teme je nelogično in neustrezno, | vendar je razvijanje teme nerodno in površno, | razvijanje teme je logično, vendar pa je tema obravnavana precej skromno, | razvijanje teme je logično, tema je obravnavana zanimivo, deloma tudi poglobljeno | razvijanje teme je logično, tema je obravnavana zanimivo in poglobljeno, lahko tudi izvirno, |
besedilo ni smiselno in vsebinsko zaokroženo. | besedilo je sicer pretežno smiselno, vendar v celoti ni koherentno. | besedilo je, smiselno in vsebinsko zaokroženo. | besedilo je smiselno in vsebinsko zaokroženo. | besedilo je smiselno in vsebinsko zaokroženo. |
- pragmatična sestava
nezadostno | zadostno MINIMALNI STANDARD | dobro | prav dobro | odlično |
dijak ne upošteva okoliščin, predvsem naslovnika, ne vzpostavlja stika s sošolci, je tog, ne vključuje nebesednih prvin. | dijak delno upošteva okoliščine vendar je razvijanje teme nerodno in površno, besedilo je sicer pretežno smiselno, vendar v celoti ni koherentno. | dijak upošteva okoliščine, vzpostavi stik s sošolci in je večinoma sproščen, govori tekoče, na nekaterih mestih zna ustrezno vključiti prvine nebesednega jezika. | dijak dobro upošteva okoliščine, hitro vzpostavi stik s sošolci, je sproščen in prepričljiv, spretno vključuje tudi prvine nebesednega jezika. | dijak zavestno in suvereno upošteva okoliščine, samozavestno vzpostavlja stik s sošolci, je prepričljiv, govori tekoče in zanimivo, izjemno spretno vključuje prvine nebesednega jezika. |
- besedno-slovnična
nezadostno | zadostno MINIMALNI STANDARD | dobro | prav dobro | odlično |
dijakovo besedišče je skromno, uporablja veliko mašil in in splošnih izrazov, pogoste so slovnične napake, povedi so zgradbeno skromne, tudi nelogične. | dijakovo besedišče je sicer skromno še vedno je precej splošnih izrazov, vendar pa so povedi zgradbeno večinoma ustrezne, pojavljajo se posamezne slovnične napake. | dijakovo besedišče je primerno, ponavljanja izrazov skoraj ni, povedi so logično in zgradbeno ustrezne, so pa posamezne slovnične napake. | dijakovo besedišče je precej bogato, povedi so večinoma tudi zgradbeno zahtevnejše, slovnične napake so redke. | dijakovo besedišče je bogato, povedi so logične in zahtevne, slovničnih napak ni, oziroma se jih dijak sam zave in jih takoj popravi. |
- tvarna
nezadostno | zadostno MINIMALNI STANDARD | dobro | prav dobro | odlično |
Dijak na govorni nastop ni pripravljen, preveč si pomaga s pisno predlogo, govorjenje je nerazločno, pogovorno/žargonsko/ Slengovsko/narečno, pravorečne norme ne upošteva. | Dijak se je besedilo naučil na pamet, pri govorjenju se mu pogosto zatika, govori nerazločno, pravorečno normo delno upošteva. | Dijak govori prosto, večinoma razločno in razumljivo, smiselno poudarja bistvene vsebinske prvine, pravorečno normo večinoma upošteva. | Dijak govori prosto, razločno in razumljivo, smiselno poudarja bistvene vsebinske prvine, ima nekaj težav pri upoštevanju pravorečnih pravil. | Dijak govori prosto, razločno in razumljivo, smiselno in prepričljivo poudarja bistvene vsebinske prvine, suvereno upošteva pravorečno normo. |